198 West 21th Street, Suite 721
Email: hello@yourdomain.com

The Content Boutique

SEO vraagstukken… Gemiddeld krijg ik er wel zo’n 3 per week. Helemaal in deze tijd waarin er meer ruimte is om aan je website te werken. Het bracht mij op het idee om weer eens een blog te schrijven met 5 SEO tips. Deze tips zijn makkelijk toepasbaar en helpen je om een weer een stuk verder bovenaan te komen in zoekmachines zoals Google.

01 Creëer kwalitatieve content

Unieke content is heel belangrijk als het gaat om SEO en bezoekers naar je website te genereren. Zorg ervoor dat je content bruikbaar, inzichtelijk en gerelateerd is aan je business. Je wil niet alleen dat Google jouw teksten kan vinden maar vooral dat jouw klant relevante informatie kan vinden.

02 Samenwerken met andere merken en uitwisselen van links

Linkbuilding is een hele goede manier om een hogere waardering voor zoekmachines zoals Google te behalen. Bijvoorbeeld, iemand blogt over jouw bedrijf en linkt naar jouw website, de clickable link in de blog post is een uitgaande link. Één van de beste manieren om effectief te linkbuilden is om te gastbloggen op kwalitatieve websites.

03 Zorg ervoor dat je site technisch op orde is

De techniek is de basis voor het goed functioneren van je SEO. De website zal alleen goed gevonden worden wanneer de website ook echt gebruiksvriendelijk is. Een website kan dan nog zo goed vol mooie content staan maar als de techniek van de site niet klopt zal de SEO ranking enorm zakken.

04 Plaatsen van de juiste zoekwoorden

Zoekwoorden kun je vinden met behulp van een keywordtool er zijn er veel online te vinden. Zelf werk ik graag met Ubersuggest of de Google Keyword Tool. Denk daarnaast ook heel logisch na. Wat zou jij zelf invoeren bij een zoekmachine om op jouw site terecht te willen komen. Maak een lijstje met woorden die volgens jou relevant zijn en haal deze vervolgens door de Keyword Tool. Wanneer de zoekwoorden een lage concurrentie hebben en een groot zoekvolume zijn deze het meest gunstig om toe te passen.

05 Kies de juiste taal

Veel bedrijven kiezen ervoor om de website volledig in het engels te schrijven. Vaak als ik dan vraag wie is de doelgroep krijg het antwoord: Nederland en België. Ik begrijp dat vaak de Engelse taal net even wat lekkerder klinkt maar voor je SEO is het toch echt beter om de taal van je doelgroep te gebruiken. Kies er dan voor om de site zowel in het Nederlands als Engels toe te passen.

Ik hoop dat je met deze 5 tips een verbetering kunt brengen aan je website. Mocht je nog een brandende SEO vraag hebben? Stel ze dan gerust hieronder.

comments
post a comment